SunUra on aloittanut palautteen systemaattisen keräämisen ja julkaisemisen Trustmaryn työkaluilla.
SunUralla kerätään palautetta mm.
- valmennuskursseilla jatkuvana prosessina koko palvelun ajan
- verkkosivujen lomakkeella
- sähköpostien allekirjoitusten linkin kautta
Palaute tulee nähtäville SunUran verkkosivuille: sunura.fi
Palautteen hyödyntäminen
Palautetta kerätään SunUran toiminnan kehittämistä varten. Esimerkiksi kun palautetta kerätään jo valmennuskurssien aikana, eikä vain kurssien päätteeksi, voimme kehittää kursseja välittömästi jo niiden kestoaikana.
SunUra hyödyntää palautetta markkinoinnissaan eri tavoin. Asiakkaiden SunUraa tukevat sanat auttavat rakentamaan luottamusta yrityksen palveluihin ja levittävät positiivista puhetta. Positiivista palautetta voidaan käyttää markkinointistrategian tukena monien markkinointikanavien ja -materiaalien kautta. Se vahvistaa viestejä ja asiakkaiden antama tuki lisää uskottavuutta. Asiakaskokemusten esittely auttaa tulevia asiakkaita valitsemaan SunUran palveluita. Suositukset ovat tehokkaimpia työkaluja myynnissä ja markkinoinnissa.
Palautteen tärkeys
Koska palautteet tulevat oikeilta asiakkailta, ne koetaan markkinoinnissa luotettaviksi. Trusmaryn mukaan 72% ihmisistä kertoo luottavansa yritykseen enemmän suositusten ja positiivisten arvostelujen lukemisen jälkeen.
Trustumary kertoo seuraavaa asiakaspalautteen tärkeydestä:
- 92% kuluttajista lukee nettiarvosteluja ja suosituksia harkitessaan ostamista.
- 95% kuluttajista sanoo että arvostelut – niin negatiiviset kuin positiiviset – vaikuttavat ostopäätöksiin.
- 88% kuluttajista luottaa nettiarvosteluihin yhtä paljon, kuin ystävän suositteluihin.
- 89% markkinoijista sanoo, että suositukset ovat kaikista tehokkaimpia sisältömarkkinoinnissa. Toisin sanoen, hyvä suositus on tehokkainta markkinointimateriaalia.
Palautteen antamisen helppous
Asiakkaat ovat useimmiten halukkaita jakamaan mielipiteensä saamastaan palvelusta, kun sitä pyytää heiltä mukavasti ja vaivattomasti.
SunUran palautelomake on hyvin yksinkertainen: